elmélet
2021 jan 29
2020 májusában kérdőíves kutatást indítottunk, hogy feltérképezzük az iskolai zaklatás és kirekesztés megelőzésével, valamint kezelésével kapcsolatos tapasztalatokat és szükségleteket a pedagógusok,...
2020 máj 23
Azért indítottuk útjára az alábbi kérdőívet, hogy feltérképezze a pedagógusok, iskolapszichológusok, iskolai szociális segítők és más iskolai dolgozók általános és járványhelyzet alatt megélt...
2018 dec 19
A sajátos nevelési igényű illetve a fogyatékossággal élő gyerekeket fokozottan fenyegeti a többség mássághoz való viszonyának olyan formái, mint a diszkrimináció és a bullying. Felmérések...
2018 nov 28
Sokféle oka lehet annak, ha a gyerekek nem jelentik a bántalmazásos, zaklatásos eseteket a felnőtteknek – lehetséges, hogy nem hisznek benne, hogy a tanárok, szülők valóban tudnak és akarnak segíteni...
2018 okt 17
Nemcsak a cyberbullying vonatkozásában van jelentősége annak, hogy a közösségi média a gyerekek életének fontos és kitörölhetetlen része lett. Nemcsak a zaklatás veszélyét érdemes komolyan venni,...
2018 aug 17
A megelőzés és kezelés a megértéssel kezdődik. Foglalkozzunk azzal, hogy mi történik az iskolai bullying során, milyen szerepeket töltenek be benne a diákok, és miért alakulhat ki.
A bullying...
2018 máj 24
2015. áprilisában négy hazai civil szervezet, a Háttér Társaság, a Romaversitas, a TASZ és a Tett és Védelem Alapítvány projektet indított az előítélet alapú iskolai zaklatás (bullying)...
2018 máj 02
A zaklatás, az előítéletek és az információhiány összefüggnek. De milyen eszközökkel, módszerekkel lehet fellépni mindezek ellen?
Mi köze az előítéleteknek az iskolai zaklatáshoz?
Az iskolai...
2018 ápr 17
Nem csoda, hogy az oktatással, iskolával kapcsolatos diskurzusban különösen élő a bullying témája, hiszen mindenhol jelen lévő, és nem könnyen megoldható probléma. Pedig a szándék megvan: a ...